Välkommen

På denna webbplats diskuteras lokaler för små och stora företag. På denna hemsida kan du få tips och råd hur du hittar lediga lokaler runt om i Sverige, men även andra fastighetsrelateterade tjänster som projektledning och construction management etc.

Kundens nytta i fokus

Utomhusreklam - frågor & svar

Dags att kickstarta en reklamkampanj och öka din egen synlighet? Idag så tänker sig många att all typ av marknadsföring ska ske digitalt och att alla pengar ska läggas på synlighet online. Det är viktigt att synas på sociala medier och att få en bra ranking under specifika sökord på Google - tro inget annat! - men man måste även komma ihåg att mer traditionell marknadsföring fortfarande kan bära frukt.

Och, ju fler som går all-in online - desto mer utrymme finns för kvar i det gamla. Utomhusreklam är att gott exempel på marknadsföring som fortfarande kan ge enorm valuta för pengarna. Här nedan tänkte vi ge lite mer information om just utomhusreklam och göra det genom att svara på några vanliga frågor i ämnet - enligt följande:

Vad är utomhusreklam?

Det finns många saker som kan kategoriseras in under namnet utomhusreklam, men de vanligaste typerna handlar om exempelvis fasadvepor, gatupratare och - numera Dooh.

Får jag hänga en fasadvepa var som helst?

Nej, det är viktigt att dels ha tillstånd och dels också ha rätt partner. Där kan du slå två flugor i en smäll. Det finns företag som har tillstånd för fasadvepor att hänga upp på fastigheter som ligger i väldigt attraktiva områden och på gator där folk rör sig.

Väljer du att anlita ett sådant företag så ger du dig själv chansen att synas på helt rätt sätt. Och, du kan även ta hjälp med design och utformning av din fasadvepa. Det är en viktig fråga. Fel design kan skapa en motsatt effekt där folk förknippar din logotyp med något negativt.

Vad är Dooh?

Dooh betyder Digital Out Of Home och är en ny, spännande typ av utomhusreklam som kombinerar det digitala med det traditionella. Med digitala tavlor kan du skapa egna filmer, egna budskap och egna kampanjer som rullar vid exempelvis busshållplatser, vid idrottsanläggningar, i butiker och vid exempelvis tunnelbanestationer (om du är verksam i Stockholm).

Det fina med Dooh är att du kan skräddarsy lösningar utifrån vilken målgrupp du vill fånga och där du dessutom när som helst kan gå in och göra ändringar. Dooh är en riktigt bra lösning och helt rätt väg att ta om du vill testa utomhusreklam i en lite mer modern tappning.

Läs mer om Dooh på https://www.utomhusreklam.nu/

18 Feb 2023

Välkommen

På denna webbplats diskuteras lokaler för små och stora företag. På denna hemsida kan du få tips och råd hur du hittar lediga lokaler runt om i Sverige, men även andra fastighetsrelateterade tjänster som projektledning och construction management etc.