Välkommen

På denna webbplats diskuteras lokaler för små och stora företag. På denna hemsida kan du få tips och råd hur du hittar lediga lokaler runt om i Sverige, men även andra fastighetsrelateterade tjänster som projektledning och construction management etc.

Kundens nytta i fokus

Så gör du om du har en ledig lokal till salu

Ska du sälja en ledig lokal? Det är ju som du ju väldigt väl vet vid det här laget, mycket olönsamt att ha lediga lokaler som står tomma. Det är aldrig bra. Som fastighetsägare får man ju in på sina lokaler bara när de är uthyrda eller sålda. När det kommer till priserna i Stockholm, är det stora, höga och omfattande priser som gäller. Att få en lokal såld i Stockholm innebär som alltid en bra slant till den egna rörelsen. Så har man en tom lokal gäller det så snabbt som möjligt att få den såld. En lokal som länge har stått tom och inte lyckats bli sld, innebär ofta en negativ spiral. 

Vi agerar som en och samma flock

Får de hugade spekulanterna veta hur länge den har stått osåld, blir det ännu svårare att få den såld. Vi människor är ju flockdjur och gör som andra gör. Ser vi någon som agerar på ett visst sätt gör vi likadant. Är det svårt att få en lokal såld, blir andra människor misstänksamma och antar alltid det värsta, att det är något fel på lokalen. Trots att det inte finns fog för misstänksamheten.

Har man en lokal som är svår att sälja är det bättre att lägga den på en mäklare som snabbt som ögat får den såld. En duktig mäklare är ofta skillnaden mellan en snabb affär, en bra affär eller en misslyckad affär. Vill man bringa en bostadsaffär till en lyckad affär gäller det att ta kontakt med bästa möjliga mäklare.

Duktiga mäklare innebär skillnaden på lyckad eller misslyckad affär

Varför är en mäklare skillnaden på en god eller dålig affär? En mäklare bör ju göra allt som står i dens makt att få en lokal såld eller ej. På samma sätt som när du driver en affär och vill få dina varor sålda och anlitar någon som gör PR för varan, gör en mäklare PR för din lokal som du vill få såld. Sedan finns det duktiga mäklare och de som inte är det, på samma sätt som det finns duktiga PR-byråer och de som inte är det.

På samma sätt som PR-byrån får i princip vilken vara som helst såld bara genom att annonsera om varan på rätt sätt, fånga människors uppmärksamhet, betona varans förträfflighet och förmå människor att skrida till handling och köpa den, kan en mäklare få kunder att slå till och köpa en lokal.

29 Aug 2018

Välkommen

På denna webbplats diskuteras lokaler för små och stora företag. På denna hemsida kan du få tips och råd hur du hittar lediga lokaler runt om i Sverige, men även andra fastighetsrelateterade tjänster som projektledning och construction management etc.